Factory and Industrial Plant

Tuesday, 29 October 2019 10:09

Amata ေကာ္ပိုေရးရွင္းက ေလးေထာင့္ကန္ေက်း႐ြာရွိ ေျမဧက ၂,၀၀၀ တြင္ ေဒၚလာ သန္း ၃၀၀ တန္ စီမံကိန္းတည္ေဆာက္ခြင့္ရ

ထိုင္းႏိုင္ငံအေျခစိုက္ Amata ေကာ္ပိုေရးရွင္းကို ေဒၚလာသန္း ၃၀၀ တန္ Smart and Eco City တည္ေဆာက္ရန္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္က ေအာက္တိုဘာ ၂၁
Tuesday, 29 October 2019 09:54

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္း ေျမေနရာျပန္လည္ခ်ထားမႈ မၾကာမီ ၿပီးစီးမည္ဟုဆို

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ တည္ေဆာက္ေရး ပထမအ ဆင့္ျဖစ္သည့္ ေျမေနရာျပန္လည္ ခ်ထားေရးသည္ မၾကာမီလပိုင္း အတြင္း ၿပီးစီးမည္ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ သစ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးကုမၸဏီ
Saturday, 26 October 2019 09:35

ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း တ႐ုတ္၊ မကာအိုႏွင့္ စက္မႈ ဇုန္မ်ားမၾကာမီ ထူေထာင္ရန္စီစဥ္

ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီးအ တြင္း တ႐ုတ္၊ မကာအိုႏွင့္ စက္မႈ ဇုန္မ်ားမၾကာမီ ထူေထာင္ရန္စီစဥ္ ထားေၾကာင္း ပဲခူးတိုင္းဝန္ႀကီး ခ်ဳပ္ ဦးဝင္းသိန္းက ေျပာၾကားသည္။
Friday, 18 October 2019 09:14

ရန္ကုန္မိုးပ်ံအျမန္လမ္းႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပင္ပတ္လမ္းစီမံကိန္းမ်ားကို မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္လုပ္ငန္းမ်ားအျဖစ္ စီမံကိန္းဘဏ္ Project Bank တြင္ ထည့္သြင္းအေကာင္အထည္ေဖာ္မည္

ရန္ကုန္မိုးပ်ံအျမန္လမ္း Yangon Inner Road ႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပင္ပတ္လမ္း Yangon Outer Ring Road စီမံကိန္းမ်ားကို မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္လုပ္ငန္းမ်ားအျဖစ္ စီမံကိန္းဘဏ္   Project Bank တြင္
Wednesday, 16 October 2019 11:49

ယခုဘ႑ာႏွစ္အတြင္း ရန္ကုန္တိုင္းတြင္ တ႐ုတ္ႏွင့္ ေဟာင္ေကာင္မွ ပထမဆုံးရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ

ယခုဘ႑ာႏွစ္အတြင္း တ႐ုတ္ႏွင့္ ေဟာင္ေကာင္တို႔မွရင္း ႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေလးခု ရန္ကုန္တိုင္းသို႔ ပထမဆုံးဝင္ ေရာက္လာသည္။   စက္မႈက႑တြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ ႏွံရန္ အဆိုပါ ႏွစ္ႏိုင္ငံမွ စီးပြား ေရးလုပ္ငန္းေလးခုက ကန္ေဒၚ လာ ၃ ဒသမ ၉ သန္းျဖင့္ ရန္ကုန္ တိုင္း၌ လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ မည္ ျဖစ္သည္။   အဆိုပါ လုပ္ငန္းမ်ားကို ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ ႏွံမႈေကာ္မတီက ေအာက္တိုဘာ ၉ ရက္တြင္ စတင္ခြင့္ျပဳျခင္းျဖစ္ သည္။   ရန္ကုန္တိုင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္း ဥကၠ႒အျဖစ္ တာ ဝန္ယူၿပီး စိစစ္ခြင့္ျပဳေပးေသာ ႏိုင္ငံျခားႏွင့္ ျပည္တြင္းရင္းႏွီးျမႇဳပ္ ႏွံမႈမ်ားမွ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္ အလမ္း သုံးေထာင္ေက်ာ္ ဖန္တီးေပးႏိုင္မည္ဟု ရန္ကုန္တိုင္း   ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မတီက သတင္း ထုတ္ျပန္ထားသည္။   ရန္ကုန္တိုင္းသို႔ ဝင္ေရာက္ သည့္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား တြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက အမ်ားဆုံး ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက ေျပာသည္။   လက္ရွိတြင္ တ႐ုတ္ႏွင့္ ေဟာင္ေကာင္က ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံ ျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ အမ်ားဆုံးထိပ္တန္း ငါးႏိုင္ငံ၌ ပါဝင္ေန သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထား သည့္ ႏိုင္ငံ ၅၀ ၌ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက ဒုတိယရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ   အမ်ားဆုံးျဖစ္ၿပီး ေဟာင္ေကာင္က နံပါတ္ (၅)တြင္ ရွိေနသည္။   စက္တင္ဘာလကုန္အထိ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထား သည့္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ စုစု ေပါင္း ေဒၚလာ ၈၁ ဒသမ ၈ ဘီ လီယံေက်ာ္၌ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက ၂၅ဒသမ ၄ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ေဟာင္ေကာင္၏ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈက   ၁၃ ဒသမ ၈၄ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိသည္။   တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက ကုမၸဏီ ၄၀၂ ခု၊ ေဒၚလာ ၂၀ ဒသမ ၈ ဘီလီယံ ႏွင့္ ေဟာင္ေကာင္က ကုမၸဏီ၂၂၀ ခု၊ ေဒၚလာ ၈ ဒသမ ၃ ဘီလီယံ ေ က်ာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထားသည္။   Source-7Day Daily   Myanmar Builders Guide   <<<<Unicode>>>>   ယခုဘဏ္ဍာနှစ်အတွင်း တရုတ်နှင့် ဟောင်ကောင်တို့မှရင်း နှီးမြှုပ်နှံမှုလေးခု ရန်ကုန်တိုင်းသို့ ပထမဆုံးဝင် ရောက်လာသည်။   စက်မှုကဏ္ဍတွင် ရင်းနှီးမြှုပ် နှံရန် အဆိုပါ နှစ်နိုင်ငံမှ စီးပွား ရေးလုပ်ငန်းလေးခုက ကန်ဒေါ် လာ ၃ ဒသမ ၉ သန်းဖြင့် ရန်ကုန် တိုင်း၌ လုပ်ငန်းများ ဆောင်ရွက် မည် ဖြစ်သည်။   အဆိုပါ လုပ်ငန်းများကို ရန်ကုန်တိုင်းဒေသကြီး ရင်းနှီးမြှုပ် နှံမှုကော်မတီက အောက်တိုဘာ ၉ ရက်တွင် စတင်ခွင့်ပြုခြင်းဖြစ် သည်။   ရန်ကုန်တိုင်းဝန်ကြီးချုပ် ဦးဖြိုးမင်းသိန်း ဥက္ကဋ္ဌအဖြစ် တာ ဝန်ယူပြီး စိစစ်ခွင့်ပြုပေးသော နိုင်ငံခြားနှင့် ပြည်တွင်းရင်းနှီးမြှုပ် နှံမှုများမှ အလုပ်အကိုင် အခွင့် အလမ်း သုံးထောင်ကျော် ဖန်တီးပေးနိုင်မည်ဟု ရန်ကုန်တိုင်း   ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုကော်မတီက သတင်း ထုတ်ပြန်ထားသည်။   ရန်ကုန်တိုင်းသို့ ဝင်ရောက် သည့် နိုင်ငံခြားရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုများ တွင် တရုတ်နိုင်ငံက အများဆုံး ဖြစ်ကြောင်း ဦးဖြိုးမင်းသိန်းက ပြောသည်။     လက်ရှိတွင် တရုတ်နှင့် ဟောင်ကောင်က မြန်မာနိုင်ငံ၏ နိုင်ငံ ခြားရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှု အများဆုံးထိပ်တန်း ငါးနိုင်ငံ၌ ပါဝင်နေ သည်။ မြန်မာနိုင်ငံတွင် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံထား သည့် နိုင်ငံ ၅၀ ၌ တရုတ်နိုင်ငံက ဒုတိယရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုအ   များဆုံးဖြစ်ပြီး ဟောင်ကောင်က နံပါတ် (၅)တွင် ရှိနေသည်။   စက်တင်ဘာလကုန်အထိ မြန်မာနိုင်ငံတွင် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံထား သည့် နိုင်ငံခြားရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှု စုစု ပေါင်း ဒေါ်လာ ၈၁ ဒသမ ၈ ဘီ လီယံကျော်၌ တရုတ်နိုင်ငံက ၂၅ဒသမ ၄ ရာခိုင်နှုန်း၊ ဟောင်ကောင်၏ ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုက ၁၃ ဒသမ ၈၄   ရာခိုင်နှုန်း ရှိသည်။   တရုတ်နိုင်ငံက ကုမ္ပဏီ ၄၀၂ ခု၊ ဒေါ်လာ ၂၀ ဒသမ ၈ ဘီလီယံ နှင့် ဟောင်ကောင်က ကုမ္ပဏီ၂၂၀ ခု၊ ဒေါ်လာ ၈ ဒသမ ၃ ဘီလီယံ ေ ကျာ် မြန်မာနိုင်ငံတွင် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံထားသည်။
Wednesday, 16 October 2019 11:25

လက္ရွိဘ႑ာႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ၅ ဒသမ ၈ ဘီလီယံ ေမွ်ာ္မွန္းထားၿပီးေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ ျပည့္မီႏိုင္မည္ဟုဆို

  လက္ရွိဘ႑ာႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ၅ ဒသမ ၈ ဘီလီယံ ေမွ်ာ္မွန္းထားၿပီး ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ျပည့္မီႏိုင္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ႏွင့္ ကုမၸဏီမ်ား ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္
Wednesday, 16 October 2019 10:19

သီလဝါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္တြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ပမာဏ ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၈၆ ဘီလ်ံေက်ာ္အနက္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက ၃၆ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ျဖင့္ အမ်ားဆုံးရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံ

သီလဝါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္တြင္ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလကုန္အထိ ႏိုင္ငံေပါင္း ၁၉ ႏိုင္ငံမွ ဝင္ေရာက္ထားသည့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈပမာဏ ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၈၆ ဘီလ်ံ ေက်ာ္အနက္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက
Thursday, 10 October 2019 13:20

စင်ကာပူနိုင်ငံက မြန်မာနိုင်ငံတွင် အများဆုံးရင်းနှီးမြှုပ်နှံထားသည့် ကဏ္ဍအနေဖြင့် သယ်ယူပို့ဆောင်ရေးနှင့် ဆက်သွယ်ရေးကဏ္ဍတွင် ဒေါ်လာ သန်း ၇၅၀၀ ကျော်၊ အိမ်ခြံမြေကဏ္ဍတွင် ဒေါ်လာ သန်း ၄၀၀၀ ကျော်ရှိ

စင်ကာပူနိုင်ငံက မြန်မာနိုင်ငံတွင် အများဆုံးရင်းနှီးမြှုပ်နှံထားသည့် ကဏ္ဍများအနေဖြင့် သယ်ယူပို့ဆောင်ရေးနှင့် ဆက်သွယ်ရေးကဏ္ဍတွင် ဒေါ်လာ သန်း ၇၅၀၀
Thursday, 10 October 2019 11:42

သန်လျင်တံတားအဆင်းမှ သီလဝါအထိ ဆက်သွယ်ဖောက်လုပ်နေသည့် လေးလမ်းသွား ကတ္တရာလမ်းမသစ် တည်ဆောက်မှု လာမည့်ဒီဇင်ဘာတွင် ပြီးစီးမည်ဖြစ်ပြီး သန်လျင်တံတားအမှတ် (၃) အား ဆက်လက်တည်ဆောက်နေ

  ရန်ကုန်မြို့မှ သီလဝါအထူးစီးပွားရေးဇုန်သို့ လွယ်ကူစွာသွားလာနိုင်ရန် သန်လျင်တံတားအဆင်းမှ သီလဝါအထိ ဆက်သွယ်ဖောက်လုပ်နေသည့် လေးလမ်းသွားကတ္တရာလမ်းမသစ် တည်ဆောက်မှု   လာမည့် ဒီဇင်ဘာတွင် ပြီးစီးမည်ဖြစ်ပြီး သန်လျင်တံတား အမှတ် (၃) အား ဆက်လက်တည်ဆောက်နေကြောင်း JIC Myanmar Office မှ တာဝန်ရှိသူ၏ ပြောကြားချက်အရ သိရသည်။     သန်လျင်တံတားအဆင်းမှ သီလဝါအထူးစီးပွားရေးဇုန်အထိ လေးလမ်းသွားကတ္တရာလမ်းမသစ်နှင့် ပဲခူးမြစ်ကူးတံတား (သန်လျင်တံတားအမှတ် ၃) တည်ဆောက်မှုအား ဂျပန်နိုင်ငံအစိုးရ၏   အိုဒီအေချေးငွေဖြင့် တည်ဆောက်နေ ခြင်းဖြစ်သည်။   “သန်လျင်တံတားအဆင်းမှ သီလဝါအထူးစီးပွားရေးဇုန်အထိ လေးလမ်းသွားကတ္တရာလမ်းမသစ်က လာမယ့်ဒီဇင်ဘာမှာ အချောသတ်ပြီးစီးနိုင်မှာဖြစ်ပါတယ်။ အခုဆက်လက်ပြီးတော့ သန်လျင်တံတား   အမှတ် (၃) ကိုလည်း တည်ဆောက်နေပြီး စီမံကိန်းအားလုံးပြီးစီးတဲ့အခါ ရန်ကုန်ကနေ သီလဝါအထိ အချိန်တိုအတွင်း သွားလာနိုင်မှာဖြစ်ပါတယ်” ဟု JICA Myanmar Office မှ တာဝန်ရှိသူက ပြောကြားသည်။     ပဲခူးမြစ်ကူးတံတား (သန်လျင်တံတား အမှတ်- ၃) တည်ဆောက်ရေးစီမံကိန်း၏ ရန်ကုန်ဘက်ကမ်းရှိ ဂုံးကျော်တံတား ပန္နက်တင်ခြင်းအခမ်းအနားအား ရန်ကုန်မြို့ သာကေတမြို့နယ် ရှုခင်းသာမြို့ပတ်လမ်းအနီးရှိ   ခုံးကျော်တံတားတည်ဆောက်မည့် မြေနေရာတွင် ၂၀၁၉ ခုနှစ် ဖေဖော်ဝါရီ ၁၃ ရက်က ကျင်းပခဲ့သည်။     ဂျပန်နိုင်ငံချေးငွေအပါအဝင် စုစုပေါင်း အမေရိကန်ဒေါ်လာ သန်း ၃၀၀ ကျော်ဖြင့် တည်ဆောက်မည့် ပဲခူးမြစ်ကူးတံတား (သန်လျင်တံတားအမှတ် ၃) စီမံကိန်းအား Package 1, 2 & 3 အဖြစ် အဆင့်အလိုက်   တည်ဆောက်သွားမည်ဖြစ်သည်။     “ရန်ကုန်မြို့ရဲ့ ဖွံ့ဖြိုးလာမှုနဲ့အတူ သီလဝါအထူးစီးပွားရေးဇုန်နဲ့ ဆိပ်ကမ်းကို ကုန်ပစ္စည်းတွေ သယ်ယူပို့ဆောင်တဲ့နေရာမှာ ခံနိုင်ဝန်ကန့်သတ်ချက်ရှိခဲ့လို့ ခေတ်မီတံတားအသစ်တစ်စင်း တည်ဆောက်ဖို့   လိုအပ်လာပါတယ်။ တိုးတက်များပြားလာတဲ့ ယာဉ်စီးရေကြောင့် လက်ရှိတံတားပေါ်ဖြတ်သန်းရာမှာ ယာဉ်ကြောပိတ်ဆို့မှုတွေရှိနေလို့ အဆင်မပြေမှုများစွာရှိနေခဲ့ပါတယ်။ ဒါကြောင့်မို့ ပဲခူးမြစ်ကူးတံတား   (သန်လျင်တံတားအမှတ် -၃) ကို လေးလမ်းသွား Cable Stayed တံတားအဖြစ် အဆင့်သုံးဆင့်ခွဲခြားပြီး ဂျပန်တည်ဆောက်ရေးကုမ္ပဏီများမှ တစ်ပြိုင်နက် တည်ဆောက်မှာဖြစ်ပါတယ်” ဟု ဆောက်လုပ်ရေး   ဝန်ကြီးဌာန ဒုတိယဝန်ကြီးဦးကျော်လင်းက ရန်ကုန်ဘက်ကမ်းရှိ ခုံးကျော်တံတား ပန္နက်တင်ခြင်းအခမ်းအနားတွင် ပြောကြားသည်။   သန်လျင်တံတား အမှတ်(၃)ကို ပဲခူးမြစ်ပေါ်မှ ဖြတ်သန်း၍ သန်လျင်မြို့နယ်နှင့် သာကေတမြို့နယ်တို့ကို ဆက်သွယ်တည်ဆောက်မည်ဖြစ်ပြီး သန်လျင်တံတားအမှတ် (၁) ၏ အောက်ဘက် ၁၂၅ မီတာ   အကွာတွင် တည်ဆောက်မည်ဖြစ်သည်။     သာကေတနှင့် သန်လျင်မြို့ကို ဆက်သွယ်မည့် ယင်းတံတားအရှည်မှာ ၁၉၂၈ မီတာရှိပြီး ပင်မတံတားအရှည်မှာ ၁၂၂၄ မီတာရှည်လျားသည်။ သာကေတဘက်ခြမ်း ချဉ်းကပ်တံတားအရှည်မှာ မီတာ ၃၀၀   ရှိကာ သန်လျင်ဘက်ခြမ်းတွင် ၄၀၄ မီတာဖြင့် တည်ဆောက်သွားမည်ဖြစ်သည်။ Fly Over Bridge ချဉ်းကပ်တံတားအပိုင်းတွင် သာကေတဘက်ခြမ်း၌ ၅၄၇ မီတာ၊ သန်လျင်ဘက်ခြမ်းတွင် ၁၈၈ မီတာရှိပြီး   လေးလမ်းသွားပင်မတံတားအကျယ်မှာ ၂၄ မီတာ၊ နှစ်လမ်းသွား Fly Over Bridge အကျယ်မှာ ၁၂ ဒသမ ၅ မီတာ (ကုန်းပေါ်အပိုင်း)နှင့် တစ်လမ်းသွား One Ramp Bridge အကျယ်မှာ ၅ ဒသမ ၅၇ မီတာ   (ကွေ့ဝိုက်၍ တက်မည့်လမ်း) ဖြစ်သည်။ တံတား၏ ကိုယ်ထည်ကို Steel Box Girder Steel Box Girder ဖြင့် ဆောက်လုပ်မည်ဖြစ်ပြီး အုတ်မြစ်ကို Steel Pipe Sheet Pile ဖြင့် တည်ဆောက်မည်ဖြစ်ကာ   ယာဉ်တစ်စီးစီ၏ ခံနိုင်ဝန်မှာ ၇၅ တန်သတ်မှတ်ထားသည်။         Source-Daily Eleven   Myanmar Builders Guide <<<<< Zawgyi >>>>>    ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ သီလဝါအထူးစီးပြားေရးဇုန္သို႔ လြယ္ကူစြာသြားလာႏိုင္ရန္ သန္လ်င္တံတားအဆင္းမွ သီလဝါအထိ ဆက္သြယ္ေဖာက္လုပ္ေနသည့္ ေလးလမ္းသြားကတၱရာလမ္းမသစ္ တည္ေဆာက္မႈ လာမည့္   ဒီဇင္ဘာတြင္ ၿပီးစီးမည္ျဖစ္ၿပီး သန္လ်င္တံတား အမွတ္ (၃) အား ဆက္လက္တည္ေဆာက္ေနေၾကာင္း JIC Myanmar Office မွ တာဝန္ရွိသူ၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။   သန္လ်င္တံတားအဆင္းမွ သီလဝါအထူးစီးပြားေရးဇုန္အထိ ေလးလမ္းသြားကတၱရာလမ္းမသစ္ႏွင့္ ပဲခူးျမစ္ကူးတံတား (သန္လ်င္တံတားအမွတ္ ၃) တည္ေဆာက္မႈအား ဂ်ပန္ႏိုင္ငံအစိုးရ၏ အိုဒီေအေခ်းေငြျဖင့္   တည္ေဆာက္ေန ျခင္းျဖစ္သည္။   “သန္လ်င္တံတားအဆင္းမွ သီလဝါအထူးစီးပြားေရးဇုန္အထိ ေလးလမ္းသြားကတၱရာလမ္းမသစ္က လာမယ့္ဒီဇင္ဘာမွာ အေခ်ာသတ္ၿပီးစီးႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ အခုဆက္လက္ၿပီးေတာ့ သန္လ်င္တံတား အမွတ္ (၃)   ကိုလည္း တည္ေဆာက္ေနၿပီး စီမံကိန္းအားလုံးၿပီးစီးတဲ့အခါ ရန္ကုန္ကေန သီလဝါအထိ အခ်ိန္တိုအတြင္း သြားလာႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္” ဟု JICA Myanmar Office မွ တာဝန္ရွိသူက ေျပာၾကားသည္။     ပဲခူးျမစ္ကူးတံတား (သန္လ်င္တံတား အမွတ္- ၃) တည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္း၏ ရန္ကုန္ဘက္ကမ္းရွိ ဂုံးေက်ာ္တံတား ပႏၷက္တင္ျခင္းအခမ္းအနားအား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ သာေကတၿမိဳ႕နယ္ ရႈခင္းသာၿမိဳ႕ပတ္လမ္းအနီးရွိ   ခုံးေက်ာ္တံတားတည္ေဆာက္မည့္ ေျမေနရာတြင္ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၃ ရက္က က်င္းပခဲ့သည္။     ဂ်ပန္ႏိုင္ငံေခ်းေငြအပါအဝင္ စုစုေပါင္း အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၃၀၀ ေက်ာ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္မည့္ ပဲခူးျမစ္ကူးတံတား (သန္လ်င္တံတားအမွတ္ ၃) စီမံကိန္းအား Package 1, 2 & 3 အျဖစ္ အဆင့္အလိုက္   တည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္သည္။     “ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာမႈနဲ႔အတူ သီလဝါအထူးစီးပြားေရးဇုန္နဲ႔ ဆိပ္ကမ္းကို ကုန္ပစၥည္းေတြ သယ္ယူပို႔ေဆာင္တဲ့ေနရာမွာ ခံႏိုင္ဝန္ကန႔္သတ္ခ်က္ရွိခဲ့လို႔ ေခတ္မီတံတားအသစ္တစ္စင္း တည္ေဆာက္ဖို႔   လိုအပ္လာပါတယ္။ တိုးတက္မ်ားျပားလာတဲ့ ယာဥ္စီးေရေၾကာင့္ လက္ရွိတံတားေပၚျဖတ္သန္းရာမွာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈေတြရွိေနလို႔ အဆင္မေျပမႈမ်ားစြာရွိေနခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ပဲခူးျမစ္ကူးတံတား   (သန္လ်င္တံတားအမွတ္ -၃) ကို ေလးလမ္းသြား Cable Stayed တံတားအျဖစ္ အဆင့္သုံးဆင့္ခြဲျခားၿပီး ဂ်ပန္တည္ေဆာက္ေရးကုမၸဏီမ်ားမွ တစ္ၿပိဳင္နက္ တည္ေဆာက္မွာျဖစ္ပါတယ္” ဟု    ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီးဦးေက်ာ္လင္းက ရန္ကုန္ဘက္ကမ္းရွိ ခုံးေက်ာ္တံတား ပႏၷက္တင္ျခင္းအခမ္းအနားတြင္ ေျပာၾကားသည္။   သန္လ်င္တံတား အမွတ္(၃)ကို ပဲခူးျမစ္ေပၚမွ ျဖတ္သန္း၍ သန္လ်င္ၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ သာေကတၿမိဳ႕နယ္တို႔ကို ဆက္သြယ္တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ၿပီး သန္လ်င္တံတားအမွတ္ (၁) ၏ ေအာက္ဘက္ ၁၂၅ မီတာအကြာတြင္   တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္သည္။   သာေကတႏွင့္ သန္လ်င္ၿမိဳ႕ကို ဆက္သြယ္မည့္ ယင္းတံတားအရွည္မွာ ၁၉၂၈ မီတာရွိၿပီး ပင္မတံတားအရွည္မွာ ၁၂၂၄ မီတာရွည္လ်ားသည္။ သာေကတဘက္ျခမ္း ခ်ဥ္းကပ္တံတားအရွည္မွာ မီတာ ၃၀၀ ရွိကာ   သန္လ်င္ဘက္ျခမ္းတြင္ ၄၀၄ မီတာျဖင့္ တည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္သည္။ Fly Over Bridge ခ်ဥ္းကပ္တံတားအပိုင္းတြင္ သာေကတဘက္ျခမ္း၌ ၅၄၇ မီတာ၊ သန္လ်င္ဘက္ျခမ္းတြင္ ၁၈၈ မီတာရွိၿပီး   ေလးလမ္းသြားပင္မတံတားအက်ယ္မွာ ၂၄ မီတာ၊ ႏွစ္လမ္းသြား Fly Over Bridge အက်ယ္မွာ ၁၂ ဒသမ ၅ မီတာ (ကုန္းေပၚအပိုင္း)ႏွင့္ တစ္လမ္းသြား One Ramp Bridge အက်ယ္မွာ ၅ ဒသမ ၅၇ မီတာ   (ေကြ႕ဝိုက္၍ တက္မည့္လမ္း) ျဖစ္သည္။ တံတား၏ ကိုယ္ထည္ကို Steel Box Girder Steel Box Girder ျဖင့္ ေဆာက္လုပ္မည္ျဖစ္ၿပီး အုတ္ျမစ္ကို Steel Pipe Sheet Pile ျဖင့္ တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ကာ   ယာဥ္တစ္စီးစီ၏ ခံႏိုင္ဝန္မွာ ၇၅ တန္သတ္မွတ္ထားသည္။        

Search Articles