Project News

Tuesday, 24 November 2020 10:16

ဒေါ်လာ ၉၄ သန်းတန် ကမ်းရိုးတန်းလမ်း ဆောက်လုပ်ရေးကို ဒီနှစ်အကုန်တွင် စတင်

ဒီပရောဂျက်က ဧရာဝတီတိုင်း ငရုတ်ကောင်းမြို့နယ်ကနေ ရခိုင်ပြည်နယ် ဂွမြို့ကို ဆက်သွယ်ထားတဲ့ ၂၇၄ ကီလိုမီတာရှည်တဲ့ လမ်းပါ။ အစိုးရအနေနဲ့ ဒီလမ်းတစ်လျှောက်မှာ စီးပွားရေး ဖွံ့ဖြိုးမူတွေနဲ့ လုံခြုံမူ ကောင်းမွန်စေဖို့အတွက် ရည်ရွယ်ထားပါတယ်။  
Tuesday, 24 November 2020 09:55

ရန်ကုန်မိုးပျံအမြန်လမ်းစီမံကိန်းအကြောင်:

ရန်ကုန်မိုးပျံအမြန်လမ်းစီမံကိန်း(Yangon Elevated Expressway Project) ကို ပြည်ထောင်စုသမ္မတမြန်မာနိုင်ငံ ဆောက်လုပ်ရေးဝန်ကြီးဌာန နှင့် ရန်ကုန်တိုင်းဒေသကြီးအစိုးရအဖွဲ့တို့ ပူးပေါင်းအကောင်အထည်ဖော် ဆောင်ရွက်လျက်ရှိပါသည်။ မိုးပျံအမြန်လမ်းစီမံကိန်းသည် ရန်ကုန်တိုင်းဒေသကြီး၏ ထိပ်သီးဦးစားပေးစီမံကိန်းများအနက်မှ တစ်ခုအပါအဝင်ဖြစ်ပါသည်။ •၂၀၁၄ နှင့် ၂၀၁၆ ခုနှစ်တို့တွင်JICA ၏ ထောက်ပံ့မှုဖြင့် ရန်ကုန်မြို့၏ ပြည့်စုံသော မြို့ပြ သယ်ယူပို့ဆောင်ရေး အစီအစဉ်များ Comprehensive Urban Transport Master Plan ကို ရေးဆွဲခဲ့ပါသည်။  
Monday, 23 November 2020 10:14

တီးတိန်နှင့် မတူပီ မြို့နယ်တို့၌ ဖောက်လုပ်သည့် ဒေသဖွံ့ဖြိုးရေးလမ်းများ ရာနှုန်းပြည့်ပြီးစီး

နယ်စပ်ရေးရာဝန်ကြီးဌာနမှ ချင်းပြည်နယ် တီးတိန်မြို့နယ် နှင့် မတူပီမြို့နယ်တို့၌ ၂၀၁၉-၂၀၂၀ ဘဏ္ဍာနှစ် နယ်စပ် ဒေသဖွံ့ဖြိုးရေး(ပြည်ထောင်စု) ရန်ပုံငွေဖြင့် ဖောက်လုပ် သည့် ဒေသဖွံ့ဖြိုးရေးလမ်းများမှာ ရာနှုန်းပြည့်ပြီးစီးပြီဖြစ် ကြောင်း ချင်းပြည်နယ်ဖွံ့ဖြိုးမှု ကြီးကြပ်ရေးရုံး(ဟားခါး)မှ သိရသည်။   နယ်စပ်ဒေသနှင့် တိုင်းရင်းသားလူမျိုးများ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက် ရေးဦးစီးဌာန မြို့နယ်ဖွံ့ဖြိုးမှု ကြီးကြပ်ရေးရုံး(မတူပီ)မှ နယ်စပ်ဒေသဖွံ့ဖြိုးရေး (ပြည်ထောင်စု) ရန်ပုံငွေကျပ် ၃၁၁ ဒသမ ၀၂၃ သန်းဖြင့် ဆောင်ရွက်သည့် မတူပီမြို့နယ် လိုင်လင်းပီ-မာလာကြားမြေလမ်း ၁၅ မိုင်အနက် ခုနစ်မိုင် ဖောက်လုပ်ပြီး ကျန် ရှစ်မိုင်အား လမ်းမျက်နှာပြင်အကျယ် ၂၆ ပေ တောင်ကမ်းပါးယံဘက်ခြမ်းရေမြောင်း သုံးပေ အပါ အဝင် စုစုပေါင်း ၂၉ ပေအကျယ် အပြီးသတ်ဖောက်လုပ်မှုမှာ ယခုအခါ ပြီးစီးပြီဖြစ်သဖြင့် မတူပီမြို့နယ်ရှိ ပြည်သူများ အနေဖြင့် လိုင်လင်းပီမြို့နှင့် မတူပီမြို့သို့ အချိန်တိုအတွင်း အလွယ်တကူ ကူးလူးသွားလာနိုင်ပြီဖြစ်ကြောင်း သိရ သည်။   အလားတူ မြို့နယ်ဖွံ့ဖြိုးမှု ကြီးကြပ်ရေးရုံး(တီးတိန်)မှ နယ်စပ်ဒေသဖွံ့ဖြိုးရေး (ပြည်ထောင်စု) ရန်ပုံငွေကျပ် ၅၇၂ ဒသမ ၇၈ သန်းဖြင့် တီးတိန်မြို့နယ်ရှိ ခိုင်ကမ်း-ပိန်းပိ လမ်း ၁၀ မိုင် အနက်နှစ်မိုင် ကွန်ကရစ်ခင်းပြီး ကျန် ရှစ်မိုင် အနက် ကွန်ကရစ်လမ်း နှစ်မိုင်အား ၁၂ ပေအကျယ်၊ ကျောက် ခြောက်လက်မဒု၊ ကွန်ကရစ် ခုနစ်လက်မဒု ခင်းခြင်းလုပ် ငန်းများမှာ ယခုအခါ ရာနှုန်းပြည့်ဆောင်ရွက်ပြီးစီးပြီဖြစ်သောကြောင့် ကျေးရွာအုပ်စု ကိုးအုပ်စု၊ ကျေးရွာ ၁၅ ရွာ၊ အိမ်ခြေ ၆၆၈ အိမ်၊ လူဦးရေ ၂၈၀၀ တို့၏ လူမှုရေး၊ ပညာရေး၊ ကျန်းမာရေးနှင့် စီးပွားရေးဆိုင်ရာများ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်စေရန် အထောက်အကူပြုမည်ဖြစ်ကြောင်း သိရသည်။   ထို့ပြင် ယင်း ခိုင်ကမ်း-ပိန်းပိလမ်း ၁၀ မိုင်အား သတ်မှတ် ဘဏ္ဍာရေး နှစ်အလိုက် ရန်ပုံငွေလျာထားပြီး ကွန်ကရစ်လမ်းအဖြစ် အဆင့်မြှင့်တင် ဆောင်ရွက်လျက်ရှိရာ ယခုအခါ ကွန်ကရစ် လမ်း လေးမိုင်အထိ ဆောင်ရွက်ပြီးစီးခဲ့ပြီး ၂၀၂၀-၂၀၂၁ ဘဏ္ဍာနှစ်တွင် ကွန်ကရစ်လမ်း တစ်မိုင်အား ဆက်လက် ဆောင်ရွက်သွားမည်ဖြစ်ကြောင်း သိရသည်။   MDN    
Monday, 23 November 2020 10:00

မိုင်းပန် - နောင်လေ - မိုက်ပုတ်(ပန်ပိ) မြေသားလမ်း (၃၆)မိုင်အနက် (၂)မိုင်အား ၂ဝ၂ဝ-၂ဝ၂၁ ဘဏ္ဍာရေးနှစ်တွင် ကတ္တရာလမ်းခင်းမည်

ရှမ်းပြည်နယ်(တောင်ပိုင်း)၊ လင်းခေးခရိုင်၊ မိုင်းပန်မြို့နယ်တွင် ၂ဝ၂ဝ-၂ဝ၂၁ ဘဏ္ဍာရေးနှစ်၊ နယ်စပ်ရေးရာဝန်ကြီးဌာန၏ ပြည်ထောင်စုရန်ပုံငွေဖြင့် ဆောင်ရွက်မည့် မိုင်းပန် - နောင်လေ - မိုက်ပုတ်(ပန်ပိ) မြေသားလမ်း (၃၆) မိုင်အတွင်း၌ ကတ္တရာလမ်း (၂)မိုင်ခင်းခြင်းလုပ်ငန်း ဆောင်ရွက်မည့်နေရာသို့ တာဝန်ရှိသူများမှ ၂၀၂၀ ခုနှစ် နိုဝင်ဘာလ ၂၂  နံနက် ၈ နာရီက မြေပြင်ကွင်းဆင်း စစ်ဆေးခဲ့ကြောင်း သိရသည်။
Friday, 20 November 2020 10:16

ရန်ကုန်မိုးပျံရထားလမ်းစီမံကိန်း Line-2၏ ပထမဆင့်အတွက် ကန်ဒေါ်လာ ၂ ဒသမ ၃ ဘီလီယံကုန်ကျနိုင်ဟုဆို

ရန်ကုန်တိုင်းဒေသကြီး၌ တည်ဆောက်မည့် ရန်ကုန်မိုးပျံရထားလမ်းစီမံကိန်းတွင် လှိုင်သာယာဘူတာမှ လှိုင်မြစ်ကိုဖြတ်၍ ရန်ကုန်အရှေ့ပိုင်း ပါရမီဘူတာအထိ တည်ဆောက်မည့် Line -2 ၏ ပထမဆင့်အတွက် ကုန်ကျစရိတ်သည် အမေရိကန်ဒေါ်လာ၂ဒသမ၃ ဘီလီယံ ရှိနိုင်ကြောင်း ပို့ဆောင်ရေးနှင့် ဆက်သွယ်ရေးဝန်ကြီးဌာန၊ မြန်မာ့မီးရထားမှ သိရသည်။  
Wednesday, 18 November 2020 14:25

မင်းတပ်-မတူပီလမ်းမှ လည်မျိုတံတား ဖွင့်လှစ်ပြီးစီး

ချင်းပြည်နယ်(တောင်ပိုင်း) မတူပီမြို့နယ် မင်းတပ်-မတူပီလမ်းပေါ်တွင် ဆောက်လုပ်ရေးဝန်ကြီးဌာန တံတားဦးစီးဌာန တံတားစီမံကိန်းအထူးအဖွဲ့ (၁)က လည်မျိုတံတားကို 2020 နိုဝင်ဘာလတွင် တာဝန်ယူတည်ဆောက်ဖွင့်လှစ်ပေးခဲ့ကြောင်း သိရ သည်။
Friday, 13 November 2020 12:52

နောင်ယန်း-နောင်ဆိုင်ကျေးရွာချင်းဆက်လမ်း ဖောက်လုပ်မှု ရာနှုန်းပြည့်ပြီးစီး

စစ်ကိုင်းတိုင်းဒေသကြီး၊ နာဂကိုယ်ပိုင်အုပ်ချုပ်ခွင့်ရဒေသ၊ ပန်ဆောင်မြို့၊ နောင်ယန်းကျေးရွာအုပ်စု၊ နောင်ဆိုင် ကျေးရွာတွင် ၂၀၁၉-၂၀၂၀ ဘဏ္ဍာနှစ် ဖြည့်စွက်ရန်ပုံငွေကျပ်သိန်း ၁၈၀ ဖြင့် ဖောက်လုပ်သော ကျေးရွာချင်းဆက်လမ်းမှာ ရာနှုန်းပြည့်ပြီးစီဖြစ်ကြောင်း သိရသည်။
Thursday, 12 November 2020 14:51

LNG-to-power စီမံကိန်း FSU delivery ရယူ

VPower Group နှင့် China National Technical Import & Export Corp. VPower Group နှင့် China National Technical Import & Export Corp. တို့ ထူထောင်သည့် CNTIC VPower ဖက်စပ်ကုမ္ပဏီသည် မြန်မာနိုင်ငံရှိ LNG-to-power စီမံကိန်း၏ တစ်စိတ်တစ်ပိုင်းအနေဖြင့် Synergy Marine Group မှပေးပို့သည့် သဘာဝဓာတ်ငွေ့ ရေပေါ်သိုလှောင်ရေးသင်္ဘော floating storage unit (FSU) တစ်စီးဖြစ်သည့် CNTIC VPower Energy ကို လက်ခံရယူခဲ့သည်။     ၁၂၆,၀၀၀ ကုဗမီတာ သိုလှောင်နိုင်သည့် အဆိုပါသင်္ဘောသည် ယခင်က LNG ပို့ဆောင်ပေးခဲ့သည့် Northwest Seaeagle အမည်ရှိ သင်္ဘောဖြစ်ပြီး ယခုအခါ Synergy Marine Group က FSU ရေပေါ်သိုလှောင်ရေးသင်္ဘော အဖြစ် အသုံးပြုမည် ဖြစ်ရာ ၁၅ နှစ် ကြာမြင့်မည်ဖြစ်သည်။   အဆိုပါ FSU ကို ကြိုးချည်ပြီး နေရာမရွှေ့ဘဲ အသေထားရှိမည်ဖြစ်ပြီး ဓာတ်ငွေ့သုံး ဓာတ်အားစက်ရုံအတွက် ပြည်ပမှ တင်သွင်းသော LNG များကို လာရောက်ပေးပို့သည့် သင်္ဘောများထံမှ လက်ခံရယူပြီး သိုလှောင်ပေးထားမည် ဖြစ်ပြီး LNG များကို ဓာတ်ငွေ့သုံး ဓာတ်အားစက်ရုံသို့ လိုအပ်သလို ပေးပို့ပေးမည် ဖြစ်သည်။ ထို့အတွက် ဓာတ်ငွေ့အရည်မှ ဓာတ်ငွေ့ အငွေ့အဖြစ်သို့ ပြောင်းလဲပေးသည့် စက်ရုံသို့ ပို့ပေးရမည် ဖြစ်သည်။ ထိုစက်ရုံသည် အမြင့်မားဆုံး လုပ်ကိုင်ချိန်တွင် တစ်နာရီလျှင် ဓာတ်ငွေ့အရည် ၃၅၀ ကုဗမီတာကို လုပ်ကိုင်ပေးနိုင်သည်။ စီးဆင်းနှုန်းကု အနည်းဆုံး တစ်နာရီ ၁၅၀ ကုဗမီတာအထိ လျှော့ချပေးနိုင်သည်။   သင်္ဘော၏ ဆီလှောင်ကန် အသီးသီးတွင် ပန့် လေးလုံးစီ ထိုင်ပေးထားသည်။ LNG ကို အရွယ်ပိုငယ်သည့် သင်္ဘောများဖြင့် လာရောက် ပို့ဆောင်ပေးနေမည်ဖြစ်ပြီး ထိုသင်္ဘောငယ်ထံမှ LNG ကို လွှဲပြောင်းရယူနေစဉ်မှာ တစ်ချိန်တည်းတွင် ဓာတ်ငွေ့ အငွေ့အဖြစ်သို့ ပြောင်းလဲပေးသည့် စက်ရုံသို့ ဓာတ်ငွေ့ ပို့ပေးနိုင်အောင်လည်း စီမံထားသည်။ ထို့အတွက် ဆီကန်တွင် ဖိအားကို ၀.၇ ဘားအထိ တိုးမြှင့်ဖန်တီးပေးထားနိုင်သည်။   မြန်မာနိုင်ငံ၏ ပထမဆုံးဖြစ်သော LNG တင်သွင်းသည့် ဆိပ်ခံသည် ရန်ကုန်မြို့အနီးတွင် တည်ရှိပြီး ယင်းဆိပ်ခံကို CNTIC VPower က လုပ်ကိုင်ပေးလျက် ရှိပြီး ၂၀၂၀ မေလတွင် စတင်ခဲ့သည်။ဆိပ်ခံသည် ကမ်းလွန် FSU တစ်စီးကို တင်သွင်းသည့် LNG များ ယာယီထားသိုရန်အတွက် အသုံးပြုသည်။ အကြောင်းမှာ ရန်ကုန်မြစ်သည် ရေစူးတိမ်သဖြင့် သင်္ဘောငယ်များသာ သွားလာနိုင်သဖြင့် LNG ကို သင်္ဘောငယ်ဖြင့် ကဲ့ယူရသည်။ ဓာတ်ငွေ့အရည်ကို အငွေ့အဖြစ် ပြောင်းလဲပေးသည့် စက်ရုံသည် သီလဝါဆိပ်ကမ်းရှိ ဆိပ်ခံကို ယာယီအားဖြင့် အသုံးပြုပြီး သင်္ဘောငယ်များထံမှ သဘာဝဓာတ်ငွေ့အရည် LNG ကို ရယူသည်။ အရွယ်အစားပြည့် FSU ဆိုက်ကပ်ထားရန်အတွက် အရွယ်ပိုကြီးသော ဆိပ်ခံတစ်ခု အမြဲထားရှိရန် လိုအပ်သဖြင့် ယခုလို FSU သုံးစွဲခြင်း ဖြစ်သည်။ နောက်ထပ် FSU တစ်စီးကို ရန်ကုန် မြစ်ဝတွင် ထားရှိမည် ဖြစ်သည်။ ထို FSU နှစ်ခုအကြား အရွယ်ငယ်ပြီး ရေစူးမများသော သင်္ဘောငယ်များဖြင့် LNG ကို သယ်ပို့ပေးမည် ဖြစ်သည်။   CNTIC VPower လုပ်ကိုင်လျက် ရှိသော ဓာတ်အားစက်ရုံများတွင် သာကေတ (၄၇၅ မီဂါဝပ်) ၊ သန်လျင် (၃၅၀ မီဂါဝပ်) နှင့် သီလဝါ (၁,၂၅၀၉ မီဂါဝပ်) တို့ ပါဝင်သည်။ သာကေတနှင့် သံလျင် စက်ရုံများသည့် ပြီးခဲ့သည့် နွေရာသီတွင် စတင်လည်ပတ်ခဲ့သည်။ သီလဝါမှ စက်ရုံသည် စီစဉ်လုပ်ကိုင်ဆဲဖြစ်ပြီး ၂၀၂၄ ခုနှစ်တွင် ဓာတ်အား စတင်ထုတ်လုပ်ရန် လျာထားသည်။ ဓာတ်အားစက်ရုံ သုံးခု လည်ပတ်သည့်အခါ သဘာဝ ဓာတ်ငွေ့ ၁၆၀ နှင့် ၂၂၀ MMcfd ကြား လိုအပ်မည်ဟု ခန့်မှန်းထားသည်။ ထို့အတွက် ဓာတ်ငွေ့အရည် တင်သွင်းခြင်းကို တစ်နှစ်လျှင် ၂၁ မှ ၂၆ ကြိမ်အထိ လုပ်ကိုင်ပေးရမည် ဖြစ်သည်။   CNTIC VPower သည် ရခိုင်ပြည်နယ် ကမ်းရိုးတန်းတွင်လည်း LNG တင်သွင်းရန် ဆိပ်ခံတစ်ခုကို တည်ဆောက်လျက် ရှိသည်။ ထိုဆိပ်ခံက ကျောက်ဖြူ ဓာတ်ငွေ့သုံး ဓာတ်အားစက်ရုံ (၁၅၀ မီဂါဝပ်)အတွက် LNG လက်ခံရယူပြီး စက်ရုံသို့ ပေးပို့ပေးမည် ဖြစ်သည်။   Source : Oil and Gas Journal   Myanmar Builder Guide 
Sunday, 08 November 2020 09:14

ရွှေကုက္ကို အထူးစီးပွားရေးဇုန် ထူထောင်သူ She Kailun ကို ခြေရာခံခြင်း

အနည်းဆုံးနာမည် ၄ ခုဖြင့် စီးပွားရေးလုပ်ကိုင်နေသော ရှောင်ပုန်းနေသူ တရုတ်စီးပွားရေးသမားတစ် ဦး ၏

Search Articles