Rules & Regulations

Sunday, 05 April 2020 12:55

COVID-19 ရောဂါကာကွယ်ထိန်းချုပ်ရေးအတွက် စက်ရုံ၊ အလုပ်ရုံနှင့် လုပ်ငန်းခွင်များသို့ လမ်းညွှန်ချက်

COVID-19 ရောဂါကာကွယ်ထိန်းချုပ်ရေးအတွက် စက်ရုံ၊ အလုပ်ရုံနှင့် လုပ်ငန်းခွင်များသို့ လမ်းညွှန်ချက်
Saturday, 25 January 2020 11:33

ဆောက်လုပ်ရေးလုပ်ငန်းများတွင် တရားရင်ဆိုင်မှု ဖြစ်ပေါ်စေသည့် အငြင်းပွားမှုများ

ဆောက်လုပ်ရေးလုပ်ငန်းများနှင့်ပတ်သက်၍ တရားစွဲဆိုခြင်းဆိုသည်မှာ ဖြစ်ပေါ်လာသည့် အငြင်းပွားမှုများကို ဖြေရှင်းရန်အလို့ငှာ သက်ဆိုင်ရာ တရားရုံးတစ်ခုခုတွင် တရားရင်ဆိုင်ဖြေရှင်းကြသော ဖြစ်စဉ်ကို ဆိုလိုပါသည်။
Saturday, 18 January 2020 09:46

ယခုနှစ် မန်းရွှေစက်တော်ဘုရားပွဲတွင် တည်းခိုဆောင်ဈေးနှုန်းများအား လျော့ချသတ်မှတ်ထား

  ဇန်နဝါရီလ ၂၉ ရက်နေ့တွင် စတင်ကျင်းပတော့မည့် မန်းရွှေစက်တော်ဘုရားပွဲတွင် တည်းခိုဆောင်လုပ်ငန်းရှင်များကို ကြမ်းခင်းဈေးသတ်မှတ်ကာ မဲစနစ်ဖြင့် ရွေးချယ်ပေးခဲ့တာ ဖြစ်ပါတယ်။
Tuesday, 14 January 2020 13:04

အဆောက်အဦးလုပ်ငန်းများ တရားစွဲဆိုခြင်းဆိုင်ရာ အဆင့်(၇)ဆင့်

  အဆောက်အဦးဆောက်ဖို့ ကန်ထရိုက်ယူတဲ့ ကန်ထရိုက်တာနဲ့ သက်ဆိုင်တဲ့သူတွေ (မြေရှင်၊ တစ်ဆင့်ခံ ကန်ထရိုက်တာ၊ ကုန်ပစ္စည်းပေးသွင်းသူ၊ အခန်းဝယ်ယူသူ စသည်) ကြားမှာ အငြင်းပွားမှုတွေ ဖြစ်လာတဲ့အခါ ညှိနှိုင်းဖြေရှင်းလို့ မရတော့ဘူးဆိုရင် တရားစွဲရပါတယ်။   အဲ့ဒီအခါမှာ အဆောက်အဦးလုပ်ငန်း ရှေ့နေတွေက သက်ဆိုင်တဲ့ တစ်ဖက်ဖက်မှာ ရပ်တည်ပြီး   - ကန်ထရိုက်စာချုပ် ချိုးဖောက်မှုများ   - တည်ဆောက်ရေးချို့ယွင်းချက်များနှင့် နှောင့်နှေးမှုများ - အဆောက်အဦး ပိုင်ဆိုင်ခွင့်များ - ခံဝန်ချုပ်အရ တောင်းခံချက်များ - စာချုပ်ဆိုင်ရာ အငြင်းပွားမှုများ - ပစ်ပယ်ထားခြင်းအတွက် အငြင်းပွားမှုများနှင့် - လုပ်ငန်းကျွမ်းကျင်မှုဆိုင်ရာ အငြင်းပွားမှုများ စတာတွေအတွက် တရားရင်ဆိုင်ကြရပါတယ်။     အငြင်းပွားမှုတွေ စတင်ပေါ်ပေါက်ချိန်ကစပြီး ကျွမ်းကျင်တဲ့ရှေ့နေတွေဆီကနေ ဥပဒေအကြံဉာဏ်များရယူဖို့ အင်မတန်အရေးကြီးပါတယ်၊ ဒီအချက်ဟာ ဆောက်လုပ်ရေးလုပ်ငန်းရှင်များ (ကန်ထရိုက်တာများ) နဲ့ ဆောက်လုပ်ရေးလုပ်ငန်း ကျွမ်းကျင်သူများ အလွန်သတိထားသင့်တဲ့ အချက်တစ်ချက် ဖြစ်ပါတယ်။     (လက်တွေ့မှာလည်း) အတွေ့အကြုံရင့်ကျက်တဲ့ ကျွမ်းကျင်ရှေ့နေကောင်းတစ်ယောက်ရဲ့ ထိရောက်တဲ့ ဥပဒေအကြံဉာဏ်ဟာ ငွေကုန်ကြေးကျများပြားတဲ့ တရားစွဲဆိုဖြေရှင်းတာထက် အငြင်းပွားမှုတွေကို ဖြေရှင်းတဲ့အခါ ပိုပြီးထိရောက်ကောင်းမွန်အောင် ဖြေရှင်းနိုင်တာ တွေ့ရမှာပါ။     အောက်မှာတော့ အဆောက်အဦးလုပ်ငန်းများ တရားစွဲဆိုခြင်းဆိုင်ရာ အဆင့်(၇)ဆင့်ကို ဖော်ပြထားပါတယ်။ အဲ့ဒီအထဲမှာ အဆောက်အဦးအမှုလိုက်ရှေ့နေရဲ့ အရေးကြီးတဲ့ အခန်းကဏ္ဍတွေကိုလည်း ထည့်သွင်းဖော်ပြထားပါတယ်။ အဆင့်(၁) အငြင်းပွားမှုကို စုံစမ်းခြင်း အငြင်းပွားမှုနဲ့ ပတ်သက်ပြီး တရားစွဲဆိုဖို့ (ဒါမှမဟုတ်) တရားရင်ဆိုင်ဖို့အတွက် လုံလောက်တဲ့ သက်သေသာဓကတွေ ရဖို့ အင်မတန်အရေးကြီးပါတယ်။ ဒီအဆင့်မှာ အမှုလိုက်ရှေ့နေဟာ မိမိရဲ့ အမှုသည် အနိုင်ရရှိစေနိုင်မယ့် အငြင်းပွားမှုအကြောင်းရင်းများနဲ့ သက်သေများ၊ စာရွက်စာတမ်းများ၊ ဖြစ်ရပ်များ စတာတွေကို လေ့လာခွဲခြင်းပြီး ဥပဒေနဲ့အညီ ရှာဖွေဖော်ထုတ်နိုင်ဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။     အဆင့်(၂) လျောက်လဲချက်ပေးခြင်း အဆောက်အဦးအမှုလိုက် ရှေ့နေဟာ အမှုဖြစ်စဉ်ရဲ့ သဘောသဘာဝအပေါ်မှာ မိမိအမှုသည်ကိုယ်စား လျောက်လဲချက်ကောင်းမွန်စွာ ပေးနိုင်ဖို့အတွက် များစွာကြိုတင်ပြင်ဆင်ဖို့ လိုပါတယ်။ တရားလိုအနေနဲ့ လိုက်ရတဲ့အမှုမျိုးမှာဆိုရင် အမှုလိုက်ရှေ့နေဟာ အမှုကို ကောင်းစွာစတင်နိုင်ဖို့အတွက် သင့်တော်မှန်ကန်တဲ့ စွပ်စွဲချက်များနဲ့ ဆင့်ခေါ်မှုများ ပြုလုပ်နိုင်ဖို့ အင်မတန်အရေးကြီးပါတယ်။ တရားပြိုင်အနေနဲ့ လိုက်ရတဲ့ အမှုမျိုးမှာ ဆိုရင်တော့ တစ်ဖက်(တရားလို)ရဲ့ စွပ်စွဲချက်များကို ကောင်းစွာခုခံနိုင်ဖို့အတွက် ခိုင်လုံတဲ့သက်သေများ၊ အကြောင်းပြချက်များ၊ တုံ့ပြန်ချေပမှုများကို ပြင်ဆင်ထားဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။     အဆင့်(၃) သတင်းအချက်အလက်ရှာဖွေခြင်း သတင်းအချက်အလက်ရှာဖွေခြင်းဟာ တရားစွဲဆိုခြင်းအဆင့်မှာ အလွန်အရေးပါပါတယ်။ မှန်ကန်သင့်တော်တဲ့ သတင်းအချက်အလက်ကို ရရှိမှသာ ခိုင်မာအားကောင်းတဲ့ အမှုလိုက်မဟာဗျူဟာကို ချမှတ်နိုင်မှာပါ။ ဒါကြောင့် ဒီအဆင့်မှာဆိုရင် သတင်းအချက်အလက် တောင်းခံခြင်း၊ မေးခွန်းထုတ်ခြင်း၊ စစ်ဆေးခြင်း စတဲ့ နည်းလမ်းပေါင်းစုံကို သုံးဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။ ဒါမှသာ လိုအပ်တဲ့ ဆင့်ခေါ်စစ်ဆေးခြင်းများ၊ သက်သေခံခြင်းများကို ရရှိနိုင်မှာ ဖြစ်ပါတယ်။   အငြင်းပွားမှုဖြစ်ကြတဲ့ နှစ်ဖက်အဖွဲ့အစည်းတွေကြားမှာ သုံးတဲ့ သက်ဆိုင်ရာ သတင်းအချက်အလက်များ ရှာဖွေဖော်ထုတ်ခြင်းဟာ တရားစွဲဆိုခြင်းကိစ္စမှာ အရေးကြီးတဲ့ အချက်တစ်ချက် ဖြစ်ပါတယ်။ အမှုလိုက်ရှေ့နေဟာ ဒီအချက်အလက်တွေကိုသုံးပြီး ဖြစ်လာနိုင်တဲ့ ပြဿနာတွေကို သတ်မှတ်ခွဲခြားတာနဲ့ ခိုင်မာအားကောင်းတဲ့ အမှုလိုက်မဟာဗျူဟာကို ချမှတ်တာကို လုပ်ဆောင်ရပါတယ်။ သတင်းအချက်အလက်တွေကို ရရှိဖို့အတွက် မေးခွန်းထုတ်ခြင်း၊ တောင်းခံခြင်း၊ ဥပဒေကြောင်းအရ မေးခွန်းများ မေးမြန်းခြင်းနဲ့ စီစဉ်မှုများ ပြုလုပ်ခြင်း စတဲ့ နည်းလမ်းတွေကို သုံးရပါတယ်။ မဖြစ်မနေ တောင်းခံခြင်းများနဲ့ ဆင့်ခေါ်စစ်ဆေးခြင်းတွေကိုလည်း အမှုလိုက်ရှေ့နေက ပြုလုပ်နိုင်ပါတယ်။     အဆင့်(၄) တရားရုံးမရောက်မီအဆင့် အငြင်းပွားမှု အတော်များများက တရားရုံးမရောက်မီ တရားရုံးပြင်ပမှာပဲ ညှိနှိုင်းလို့ အဆင်ပြေသွားလေ့ ရှိကြပေမယ့် တချို့အမှုတွေကတော့ အဆင်မပြေကြပါဘူး။ ဒီလိုအခါမျိုးမှာဆိုရင် တရားရုံးမရောက်မီမှာပဲ သတင်းအချက်အလက်ရှာဖွေခြင်းကို ပြီးအောင်လုပ်ပြီး တရားရုံးတက်ဖို့ ပြင်ဆင်ရပါမယ်။ ခိုင်မာတဲ့ သက်သေခံ အချက်အလက်များ၊ လူသက်သေများနဲ့ တိုင်ပင်ဆွေးနွေးခြင်းများ၊ ဥပဒေကျွမ်းကျင်ပညာရှင်များ စတာတွေကို တရားရုံးမရောက်မီမှာ ကောင်းစွာပြင်ဆင်ထားဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။     အဆင့်(၅) တရားရုံးတက်ခြင်း ဒီအဆင့်မှာ အမှုလိုက်ရှေ့နေဟာ အမှုရဲ့အားသာချက်၊ အားနည်းချက်များကို ကောင်းစွာခွဲခြားနိုင်ဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။ ခိုင်မာတဲ့ သက်သေခံချက်များကို ပြင်ဆင်ဖို့ လိုအပ်သလို အားကောင်းစွဲဆောင်နိုင်တဲ့ လျောက်လဲချက်များကို ပေးနိုင်ဖို့လည်း ပြင်ဆင်ရပါမယ်။ စစ်ဆေးချက်နဲ့ အပြန်အလှန်စစ်ဆေးမှုတို့ကို ကောင်းစွာပြုလုပ်နိုင်ဖို့လည်း လိုအပ်ပါတယ်။     အဆင့်(၆) ပြေငြိမ်းခြင်း တရားစွဲဆိုခြင်းအဆင့်မှာပဲ ဘယ်အချိန်မဆို အငြင်းပွားမှု ပြေငြိမ်းခြင်း ဖြစ်နိုင်ပါတယ်။ ဒီအဆင့်မှာဆိုရင် ညှိနှိုင်းခြင်းများ၊ အပေးအယူလုပ်ခြင်းများ၊ တွေ့ဆုံဆွေးနွေးခြင်းများ ပါဝင်လာနိုင်ပါတယ်။ စေ့စပ်ပြေငြိမ်းခြင်း ညှိနှိုင်းမှုလုပ်ငန်းစဉ်ထဲမှာ ပြေငြိမ်းခြင်းသေဘာတူညီချက်များနဲ့ ထုတ်ပြန်ချက်များကို လုပ်ဆောင်ရပါမယ်။     အဆင့်(၇) အယူခံဝင်ခြင်း၊ မေတ္တာရပ်ခံခြင်းနှင့် အမှုရုတ်သိမ်းခြင်း အမှုရဲ့ အခြေအနေပေါ်မူတည်ပြီး မိမိဘက်က ရရှိလိုတဲ့ ရလာဒ်မျိုး မဖြစ်နိုင်တော့ဘူးဆိုရင် အယူခံဝင်ခြင်း (သို့မဟုတ်) မေတ္တာရပ်ခံခြင်း (သို့မဟုတ်) အမှုရုတ်သိမ်းခြင်း တစ်ခုခုကိုပြုလုပ်ဖို့ အမှုလိုက်ရှေ့နေက အကြံပေးရပါမယ်။ အမှုလိုက်ရှေ့နေဟာ အယူခံဝင်ခြင်းအတွက် ကိစ္စရပ်များအား သတ်မှတ်ခြင်း၊ အသေးစိတ်ပြင်ဆင်မှုများ ပြုလုပ်ခြင်း၊ ထပ်မံရရှိနိုင်တဲ့ သက်သေခံများအား စုဆောင်းခြင်း၊ စာရွက်စာတမ်းများ ပြင်ဆင်ခြင်းနဲ့ အယူခံမဝင်ခင် နှုတ်အားဖြင့် အငြင်းပွားမှုကို တင်ပြခြင်းများ ပြုလုပ်ရပါမယ်။     Myanmar Builders Guide     ---Zawgyi---     အေဆာက္အဦးလုပ္ငန္းမ်ား တရားစြဲဆိုျခင္းဆိုင္ရာ အဆင့္(၇)ဆင့္     အေဆာက္အဦးေဆာက္ဖို႔ ကန္ထ႐ိုက္ယူတဲ့ ကန္ထ႐ိုက္တာနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့သူေတြ (ေျမရွင္၊ တစ္ဆင့္ခံ ကန္ထ႐ိုက္တာ၊ ကုန္ပစၥည္းေပးသြင္းသူ၊ အခန္းဝယ္ယူသူ စသည္) ၾကားမွာ အျငင္းပြားမႈေတြ ျဖစ္လာတဲ့အခါ ညႇိႏႈိင္းေျဖရွင္းလို႔ မရေတာ့ဘူးဆိုရင္ တရားစြဲရပါတယ္။   အဲ့ဒီအခါမွာ အေဆာက္အဦးလုပ္ငန္း ေရွ႕ေနေတြက သက္ဆိုင္တဲ့ တစ္ဖက္ဖက္မွာ ရပ္တည္ၿပီး   - ကန္ထ႐ိုက္စာခ်ဳပ္ ခ်ိဳးေဖာက္မႈမ်ား - တည္ေဆာက္ေရးခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ေႏွာင့္ေႏွးမႈမ်ား - အေဆာက္အဦး ပိုင္ဆိုင္ခြင့္မ်ား - ခံဝန္ခ်ဳပ္အရ ေတာင္းခံခ်က္မ်ား - စာခ်ဳပ္ဆိုင္ရာ အျငင္းပြားမႈမ်ား   - ပစ္ပယ္ထားျခင္းအတြက္ အျငင္းပြားမႈမ်ားႏွင့္ - လုပ္ငန္းကြၽမ္းက်င္မႈဆိုင္ရာ အျငင္းပြားမႈမ်ား စတာေတြအတြက္ တရားရင္ဆိုင္ၾကရပါတယ္။     အျငင္းပြားမႈေတြ စတင္ေပၚေပါက္ခ်ိန္ကစၿပီး ကြၽမ္းက်င္တဲ့ေရွ႕ေနေတြဆီကေန ဥပေဒအႀကံဥာဏ္မ်ားရယူဖို႔ အင္မတန္အေရးႀကီးပါတယ္၊ ဒီအခ်က္ဟာ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား (ကန္ထ႐ိုက္တာမ်ား) နဲ႔ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း ကြၽမ္းက်င္သူမ်ား အလြန္သတိထားသင့္တဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။     (လက္ေတြ႕မွာလည္း) အေတြ႕အႀကဳံရင့္က်က္တဲ့ ကြၽမ္းက်င္ေရွ႕ေနေကာင္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ ထိေရာက္တဲ့ ဥပေဒအႀကံဥာဏ္ဟာ ေငြကုန္ေၾကးက်မ်ားျပားတဲ့ တရားစြဲဆိုေျဖရွင္းတာထက္ အျငင္းပြားမႈေတြကို ေျဖရွင္းတဲ့အခါ ပိုၿပီးထိေရာက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ ေျဖရွင္းႏိုင္တာ ေတြ႕ရမွာပါ။     ေအာက္မွာေတာ့ အေဆာက္အဦးလုပ္ငန္းမ်ား တရားစြဲဆိုျခင္းဆိုင္ရာ အဆင့္(၇)ဆင့္ကို ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အဲ့ဒီအထဲမွာ အေဆာက္အဦးအမႈလိုက္ေရွ႕ေနရဲ႕ အေရးႀကီးတဲ့ အခန္းက႑ေတြကိုလည္း ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားပါတယ္။     အဆင့္(၁) အျငင္းပြားမႈကို စုံစမ္းျခင္း အျငင္းပြားမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တရားစြဲဆိုဖို႔ (ဒါမွမဟုတ္) တရားရင္ဆိုင္ဖို႔အတြက္ လုံေလာက္တဲ့ သက္ေသသာဓကေတြ ရဖို႔ အင္မတန္အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီအဆင့္မွာ အမႈလိုက္ေရွ႕ေနဟာ မိမိရဲ႕ အမႈသည္ အႏိုင္ရရွိေစႏိုင္မယ့္ အျငင္းပြားမႈအေၾကာင္းရင္းမ်ားနဲ႔ သက္ေသမ်ား၊ စာ႐ြက္စာတမ္းမ်ား၊ ျဖစ္ရပ္မ်ား စတာေတြကို ေလ့လာခြဲျခင္းၿပီး ဥပေဒနဲ႔အညီ ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။     အဆင့္(၂) ေလ်ာက္လဲခ်က္ေပးျခင္း အေဆာက္အဦးအမႈလိုက္ ေရွ႕ေနဟာ အမႈျဖစ္စဥ္ရဲ႕ သေဘာသဘာဝအေပၚမွာ မိမိအမႈသည္ကိုယ္စား ေလ်ာက္လဲခ်က္ေကာင္းမြန္စြာ ေပးႏိုင္ဖို႔အတြက္ မ်ားစြာႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ တရားလိုအေနနဲ႔ လိုက္ရတဲ့အမႈမ်ိဳးမွာဆိုရင္ အမႈလိုက္ေရွ႕ေနဟာ အမႈကို ေကာင္းစြာစတင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ သင့္ေတာ္မွန္ကန္တဲ့ စြပ္စြဲခ်က္မ်ားနဲ႔ ဆင့္ေခၚမႈမ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္ဖို႔ အင္မတန္အေရးႀကီးပါတယ္။ တရားၿပိဳင္အေနနဲ႔ လိုက္ရတဲ့ အမႈမ်ိဳးမွာ ဆိုရင္ေတာ့ တစ္ဖက္(တရားလို)ရဲ႕ စြပ္စြဲခ်က္မ်ားကို ေကာင္းစြာခုခံႏိုင္ဖို႔အတြက္ ခိုင္လုံတဲ့သက္ေသမ်ား၊ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ား၊ တုံ႔ျပန္ေခ်ပမႈမ်ားကို ျပင္ဆင္ထားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။     အဆင့္(၃) သတင္းအခ်က္အလက္ရွာေဖြျခင္း သတင္းအခ်က္အလက္ရွာေဖြျခင္းဟာ တရားစြဲဆိုျခင္းအဆင့္မွာ အလြန္အေရးပါပါတယ္။ မွန္ကန္သင့္ေတာ္တဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ကို ရရွိမွသာ ခိုင္မာအားေကာင္းတဲ့ အမႈလိုက္မဟာဗ်ဴဟာကို ခ်မွတ္ႏိုင္မွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအဆင့္မွာဆိုရင္ သတင္းအခ်က္အလက္ ေတာင္းခံျခင္း၊ ေမးခြန္းထုတ္ျခင္း၊ စစ္ေဆးျခင္း စတဲ့ နည္းလမ္းေပါင္းစုံကို သုံးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါမွသာ လိုအပ္တဲ့ ဆင့္ေခၚစစ္ေဆးျခင္းမ်ား၊ သက္ေသခံျခင္းမ်ားကို ရရွိႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။   အျငင္းပြားမႈျဖစ္ၾကတဲ့ ႏွစ္ဖက္အဖြဲ႕အစည္းေတြၾကားမွာ သုံးတဲ့ သက္ဆိုင္ရာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ျခင္းဟာ တရားစြဲဆိုျခင္းကိစၥမွာ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ အမႈလိုက္ေရွ႕ေနဟာ ဒီအခ်က္အလက္ေတြကိုသုံးၿပီး ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ ျပႆနာေတြကို သတ္မွတ္ခြဲျခားတာနဲ႔ ခိုင္မာအားေကာင္းတဲ့ အမႈလိုက္မဟာဗ်ဴဟာကို ခ်မွတ္တာကို လုပ္ေဆာင္ရပါတယ္။ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို ရရွိဖို႔အတြက္ ေမးခြန္းထုတ္ျခင္း၊ ေတာင္းခံျခင္း၊ ဥပေဒေၾကာင္းအရ ေမးခြန္းမ်ား ေမးျမန္းျခင္းနဲ႔ စီစဥ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္း စတဲ့ နည္းလမ္းေတြကို သုံးရပါတယ္။ မျဖစ္မေန ေတာင္းခံျခင္းမ်ားနဲ႔ ဆင့္ေခၚစစ္ေဆးျခင္းေတြကိုလည္း အမႈလိုက္ေရွ႕ေနက ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။     အဆင့္(၄) တရား႐ုံးမေရာက္မီအဆင့္ အျငင္းပြားမႈ အေတာ္မ်ားမ်ားက တရား႐ုံးမေရာက္မီ တရား႐ုံးျပင္ပမွာပဲ ညႇိႏႈိင္းလို႔ အဆင္ေျပသြားေလ့ ရွိၾကေပမယ့္ တခ်ိဳ႕အမႈေတြကေတာ့ အဆင္မေျပၾကပါဘူး။ ဒီလိုအခါမ်ိဳးမွာဆိုရင္ တရား႐ုံးမေရာက္မီမွာပဲ သတင္းအခ်က္အလက္ရွာေဖြျခင္းကို ၿပီးေအာင္လုပ္ၿပီး တရား႐ုံးတက္ဖို႔ ျပင္ဆင္ရပါမယ္။ ခိုင္မာတဲ့ သက္ေသခံ အခ်က္အလက္မ်ား၊ လူသက္ေသမ်ားနဲ႔ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးျခင္းမ်ား၊ ဥပေဒကြၽမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ား စတာေတြကို တရား႐ုံးမေရာက္မီမွာ ေကာင္းစြာျပင္ဆင္ထားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။     အဆင့္(၅) တရား႐ုံးတက္ျခင္း ဒီအဆင့္မွာ အမႈလိုက္ေရွ႕ေနဟာ အမႈရဲ႕အားသာခ်က္၊ အားနည္းခ်က္မ်ားကို ေကာင္းစြာခြဲျခားႏိုင္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ခိုင္မာတဲ့ သက္ေသခံခ်က္မ်ားကို ျပင္ဆင္ဖို႔ လိုအပ္သလို အားေကာင္းစြဲေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ေလ်ာက္လဲခ်က္မ်ားကို ေပးႏိုင္ဖို႔လည္း ျပင္ဆင္ရပါမယ္။ စစ္ေဆးခ်က္နဲ႔ အျပန္အလွန္စစ္ေဆးမႈတို႔ကို ေကာင္းစြာျပဳလုပ္ႏိုင္ဖို႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။     အဆင့္(၆) ေျပၿငိမ္းျခင္း တရားစြဲဆိုျခင္းအဆင့္မွာပဲ ဘယ္အခ်ိန္မဆို အျငင္းပြားမႈ ေျပၿငိမ္းျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအဆင့္မွာဆိုရင္ ညႇိႏႈိင္းျခင္းမ်ား၊ အေပးအယူလုပ္ျခင္းမ်ား၊ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးျခင္းမ်ား ပါဝင္လာႏိုင္ပါတယ္။ ေစ့စပ္ေျပၿငိမ္းျခင္း ညႇိႏႈိင္းမႈလုပ္ငန္းစဥ္ထဲမွာ ေျပၿငိမ္းျခင္းေသဘာတူညီခ်က္မ်ားနဲ႔ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားကို လုပ္ေဆာင္ရပါမယ္။     အဆင့္(၇) အယူခံဝင္ျခင္း၊ ေမတၱာရပ္ခံျခင္းႏွင့္ အမႈ႐ုတ္သိမ္းျခင္း အမႈရဲ႕ အေျခအေနေပၚမူတည္ၿပီး မိမိဘက္က ရရွိလိုတဲ့ ရလာဒ္မ်ိဳး မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ အယူခံဝင္ျခင္း (သို႔မဟုတ္) ေမတၱာရပ္ခံျခင္း (သို႔မဟုတ္) အမႈ႐ုတ္သိမ္းျခင္း တစ္ခုခုကိုျပဳလုပ္ဖို႔ အမႈလိုက္ေရွ႕ေနက အႀကံေပးရပါမယ္။ အမႈလိုက္ေရွ႕ေနဟာ အယူခံဝင္ျခင္းအတြက္ ကိစၥရပ္မ်ားအား သတ္မွတ္ျခင္း၊ အေသးစိတ္ျပင္ဆင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ထပ္မံရရွိႏိုင္တဲ့ သက္ေသခံမ်ားအား စုေဆာင္းျခင္း၊ စာ႐ြက္စာတမ္းမ်ား ျပင္ဆင္ျခင္းနဲ႔ အယူခံမဝင္ခင္ ႏႈတ္အားျဖင့္ အျငင္းပြားမႈကို တင္ျပျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရပါမယ္။
Monday, 13 January 2020 10:41

2020နှစ်သစ်မှာ စာချုပ်စာတန်းချုပ်ဆိုတဲ့အခါ ဒါလေးတစ်ခုတော့ သိထားပါ

စေတနာဖြင့် သတိပေးပါသည်။
Friday, 03 January 2020 13:46

ဆောက်လုပ်ရေးဆိုင်ရာ စာချုပ်တစ်ခုကို ဘယ်လိုရေးသားမလဲ

ဆောက်လုပ်ရေး လုပ်ငန်းတစ်ခုကို လုပ်တော့မယ်ဆိုလျှင် လုပ်ငန်းနဲ့ သက်ဆိုင်တာတွေကို နားလည်ဖို့ လိုအပ်သလို လုပ်ငန်းအတွက် စာချုပ်ချုပ်ဆိုတဲ့အခါမှာလည်း မှန်ကန်တဲ့ လုပ်ထုံးလုပ်နည်းတွေကို နားလည်ဖို့ အင်မတန် လိုအပ်ပါတယ်။
Friday, 03 January 2020 12:44

ဆောက်လုပ်ရေး လုပ်ငန်းဆိုင်ရာ စာချုပ်ချုပ်ဆိုရာတွင် အဓိကကျတဲ့ စာချုပ်အမျိုးအစားများ

  ခေတ်မှီတိုးတက်လာတာနဲ့အမျှ ဆောက်လုပ်ရေးနှင့်ဆိုင်သော ပညာရပ်တွေကလည်း တဖြည်းဖြည်းတိုးတက်လာပြီးတော့ ပြောင်းလဲလာပါတယ်။ ယခုခေတ် တိုးတက်မှုနှင့် ယှဉ်ပြိုင်မှုတွေကြားမှာ တရားဝင်ခိုင်မာမှု မရှိတဲ့ လုပ်ငန်းတွေက ရပ်တည်ဖို့ ခက်ခဲလာပါတယ်။
Thursday, 28 November 2019 16:56

ဆောက်လုပ်ရေးသမားတွေ လုပ်ငန်းသုံးပစ္စည်းကို ဘယ်လိုစီမံခန့်ခွဲမလဲ

အဆောက်အဦးဆောက်တော့မယ့် ကန်ထရိုက်တာတစ်ယောက်အတွက် ခေါင်းခဲရမယ့်ကိစ္စတွေကတော့ ဆောက်လုပ်ရေးပစ္စည်းကို အနည်းဆုံးဈေးနှုန်းနဲ့ ရရှိဖို့၊ ဒီပစ္စည်းတွေ လုပ်ငန်းခွင်ကို အချိန်မီရောက်ရှိဖို့တို့ပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
Thursday, 28 November 2019 14:49

ဆောက်လုပ်ရေးဆိုင်ရာ အငြင်း ပွားမှု ဖြစ်စေတဲ့အကြောင်းအရင်းများ

အများအားဖြင့် စာချုပ်ထဲမှာ ပါဝင်သူတွေဖြစ်တဲ့ ပိုင်ဆိုင်သူ (owner) နှင့် ကန်ထရိုက်တာ (contractor) တို့ထဲက တစ်ဦးဦးက စာချုပ်ပါ အချက်အလက်တွေကို ဖောက်ဖျက်ရာကနေ အငြင်းပွားမှုတွေ ဖြစ်ပေါ်လာလေ့ရှိပါ တယ်။

Search Articles